woensdag 13 juni 2012

Chia Chia Chia!


Superfoods!

Ik ben er helemaal blij mee en gek op! Het mooie is, dat al deze Superfoods al duizenden jaren gebruikt worden door vaak de originele inwoners van de gebieden waar  deze produkten vandaan komen, en nu bewijzen ze nog steeds hun SUPERKRACHTEN!
Ik begin ze allemaal te ontdekken en te gebruiken in allerlei recepten, het makkelijke is dat je ze echt overal doorheen kan doen, smoothies, energie repen, rauwe koekjes!

En vandaag waren chia zaden aan de beurt! Geweldige kleine zaadtjes olgeladen met alle omega's, anti-oxidanten, mineralen, eiwitten en voedingsvezels. Ze kunnen tot 12 keer hun volume verdubbelen in water, dus ze houden je lichaam lang gehydrateerd! Ze hebben eigenlijk geen smaak, dus makkelijk om in alles toe te voegen. Het wordt een soort gelei-achtig geheel, dus makkelijk te verwerken in toetjes en puddings en dergelijke.
                                     


                                    

Rijk aan omega 3-6-9 vetzuren, anti-oxidanten, mineralen, eiwitten en voedingsvezels
3 X meer ijzer dan spinazie
8 X meer omega 3 dan zalm
6 X meer calcium dan melk
30 X meer anti-oxidanten dan blauwe bessen


Vandaag heb ik gekozen voor een Bessen Chia Pudding
van de ingrediënten die ik toevallig in huis had!

Het is erg lekker geworden, en door het gebruik van avocado en kokosolie samen met de anti-oxidant bommetjes, bessen, en de chia zaden is het een perfecte pre-workout voedsel! 
Pure energie en mineralen en eiwitten, makkelijk en snel verteerbaar en het voelt licht in je maag, ook belangrijk, ik wil niet met een vol gevoel gaan rennen!
Je kan het natuurlijk ook als toetje eten, of gewoon omdat het lekker is, maar ik ben gek op dit soort voedzame, lichte ontbijten, het voelt alsof je een toetje eet!


de ingrediënten zijn,

1 kleine avocado
1 kop blauwe bessen
2 El chia zaden geweekt in 4 El water, half uurtje
1 El kokosolie
1 El Kokosbloesem suiker, of gepureerde dadels, naar smaak

Alles in een keukenmachine mengen tot een romig geheel, in de koelkast een beetje laten opstijven of gewoon zo opeten! LEKKER!!! ( en mooi! )





Fijne dag !!!








Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet





1 opmerking:

  1. Lekker! Ik heb hem alleen gemaakt met aardbeien, ik had geen blauwe bessen.

    BeantwoordenVerwijderen