maandag 16 april 2012

Green Juice

Green Juice!

Vloeibare pure energie en gezondheid in een glas.
Dit is het allerbeste wat je je zelf en je lichaam kan geven! Ook al is dit de eerste verandering die je maakt in je levensstijl, dit alleen al brengt grote veranderingen teweeg.

Alles wat je nodig hebt is een juicer, een slowjuicer is het beste, maar ik zelf ben ook met een gewone juicer begonnen, met niet te veel power, blijven de enzymen heel om je lijf sterk te maken!

Het is de bedoeling dat je je ochtend begint met een glas lauw water met citroensap, om je alkaline niveau goed te beginnen, en dan overgaan op de groene sapjes. Je kan de hele ochtend sappen nemen, tot aan de lunch, ook een groene smoothie tussendoor, ikzelf neem er meestal één grote groente sap en nadat ik heb gelopen weer een, en na een half uurtje heb ik zelf altijd wel iets vastere voedsel nodig. Dat is meestal wat noten, 4 granen crackers met notenpasta, amandelmelk met chia zaadjes en bessen, rauwe mueslirepen, zo heb ik wat energie tot aan de lunch.

En nu de groene sap,
het gaat om een handvol groene bladgroente, zoals boerenkool, paksoi is lekker, met een niet te sterke smaak, paar stengels bleekselderij, een komkommer, een groene peer, een stukje gember, ik doe er meestal de grootte van een halve duim in, maar kan ook kleiner om mee te beginnen , perfekt om je te beschermen tegen ontstekingen, paar stengels peterselie, allemaal door de juicer, en klaar is je heerlijke, gezondheid in een glas!

En het is waar, misschien is het even wennen, in plaats van een cappucino, maar uiteindelijk heb je er echt zin in, wat ik nu ook heb 's ochtends, raar maar waar, en het voelt heeeeerlijk!
Probeer het, en je zult het zelf merken, laat me horen, wat je ervan vindt en hoe het gaat!








Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!


Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!



1 opmerking:

  1. Kun je het ook maken in een blender en dan door een kaasdoek zeven?

    BeantwoordenVerwijderen