zaterdag 8 september 2012

Vooral rauw en Alkalisch de dag door & choco pudding

Vooral Rauw en Alkalisch de hele dag door?! 

Wat eet je de hele dag? Dat wordt me wel eens gevraagd, dat vroeg ik me ook af toen ik dit allemaal aan het ontdekken was. Eenmaal in de wereld van rauw en Alkalisch eten is het geweldig, een oneindig keus aan heerlijke sapjes, smoothies, salades en lekkere hapjes. Oh, niet vergeten, alle super energie repen, rauwe koekjes, puddings en desserts!


Ik hou om de zoveel tijd een eet dagboek bij om te zien wat ik eigenlijk eet, checken of er genoeg van alles inzit. Allemaal ter info, want hoe je je voelt is het allerbelangrijkste, energiek, sterk en stralend van gezondheid!

Vandaag, RAUW, ALKALISCH en VEGANISTISCH, in één woord, SUPER!


De dag begonnen met een groot glas water, citroensap en gember. Morgen gaat er ook cayenne peper in, ben benieuwd!
Iets later een nieuw sapje, die heerlijk gelukt was!

Allemaal alkaliserende en reinigende ingrediënten, een grote roze grapefruit, halve komkommer, halve limoen, halve citroen en een stuk gember! Het is prachtig roze van kleur en smaakt geweldig zuur, zoet en een beetje bitter.

Gember is een van de Superfoods die zo goed voor je zijn, elke dag van genieten!

  • Gember helpt je te beschermen tegen verkoudheden en de griep
  • Helpt bij het afvallen en ontgifting van het lichaam
  • Bevat veel magnesium en helpt bij spierpijn
  • Ontstekingsremmend
  • verlicht hoofdpijn en migraine


Nog wat lekkere aardbeien gescoord, dus tijd voor een Chia Aardbeien pudding, met bosbessen, banaan en een handje goji's. Een lekkere pudding, licht en vol voedingsstoffen, ik maak het vaak, steeds met wat anders erin. Licht genoeg om even later te gaan hardlopen!
Hier staat waarom de Chia zaden zo goed voor je zijn,


Een geweldig manier om tijd te besparen en tegelijk een super maaltijd binnen te krijgen is natuurlijk een Smoothie. 

Vaak over gehad, vandaag één van spinazie, courgette, bevroren ananas, banaan, kokoswater en hennep proteïne poeder. In de blender en blend!

Het zijn twee porties geworden, eentje voor meteen en een voor later, yammie.....


Bezig met een nieuwe recept, dus s'middags wat proeverij van een veelbelovende rauwe koek!




S'avonds een rauwe Courgette Spaghetti, van in lange slierten geraspte courgette, paprika, groene olijven, tomaat, flink wat basilicum blaadjes.
Een Zonnebloempitten dressing hierbij, heb ik eigenlijk altijd in de koelkast staan in een glazen potje. Heerlijk op salades, wraps, die zijn ook makkelijk en veelzijdig en als dip. Ze zijn te maken van alle soorten zaden, noten of een mengsel van je favoriete!


Het was al lekker maar het miste nog wat, in de koelkast lag nog een halve zak sla blaadjes en een half kopje linzen. Door de heerlijke Spaghetti gemengd, een beetje olijfolie en zeezout, peper, citroensap en een nieuwe kruidenmengsel die ik laatst heb ontdekt.


Dit is het, gemaakt van gedroogde tomaten, aardappelvlokken, knoflook, kruiden en zout. Hett geeft een heerlijke rijke smaak aan je gerecht.


 Dessert! Snel,gezond en ZO lekker!  Choco Amandel Avocado Pudding!


Simpel, heerlijk en altijd raak!

Één avocado, 6 - 8 dadels ontpit en geweekt, 1/2 tl vanille poeder, 3 El rauw cacao poeder, 2 EL amandel boter en 1/2 kop water van de dadels en een beetje zeezout.
Allemaal in de blender tot er een heerlijk romig geheel ontstaat en jammie, genieten! Het heeft een heerlijk romig structuur en het smaakt super, trouwens ook voor 't ontbijt of als een snack. :-)






Lekkerrrrrrr.......het proberen waard!
Nog genieten van die heerlijke zonnestralen en het na zomerse warme middagzon!

Fijn weekend allemaal!










kijk ook bij,
Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! 
Stuur me een berichtje met je e-mail adres!

Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.


Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

en mijn nieuwe Facebook page, klik op LIKE wanneer je het leuk vindt!   


2 opmerkingen:

  1. Geweldige blog Tina! Heerlijke tips....;) tnx en ga zo door!
    Groetjes, Natas
    www.maandagbeginik.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Natasja, dank je wel!
      Ik ben ook super gemotiveerd en geinspireerd over deze levenswijze en hoe goed het voor je is! Ben blij dat je het leuk vindt :-)
      Tina

      Verwijderen