zaterdag 7 juli 2012

Raw Bootcamp


Vakantie!!!
Heerlijk, geweldig, super!
Kinderen lekker vrij van school, Jeroen vrij, 's ochtends relaxed en rustig aan doen!
En sinds we nu allemaal thuis zijn, en binnen handbereik, heeft Jeroen zich opgegeven in mijn High Raw & Alkaline Bootcamp! 
Wat houdt dat in?

Bonen en portobello burgers met koolsalade

Hij gaat dus zo veel mogelijk rauw en alkalisch eten, hele dag door met mij mee eten eigenlijk.
Hij is natuurlijk meestal op zijn werk, neemt wel zijn sapjes en  mijn energierepen mee, of muffins, en eet sla en veel groente, maar nu gaan we het tot dat we op vakantie gaan een stapje verhogen!
Hij is al een paar kilo's kwijt, wat eigenlijk vanzelf gaat, wanneer je mijn raw en alkaline diet volgt!

Je kunt op verschillende wijze met rauw en alkalisch eten beginnen.

Helemaal rauw & alkalisch .....Dag voor dag
Je kunt besluiten om één dag in de week helemaal rauw & alkalisch te gaan, en ik bedoel meestal high raw, oftewel zo'n 80% rauw. Omdat ik elke dag bonen of linzen eet, quinoa of soba noodles, muffins, naast al het andere wat rauw is, kom ik meestal uit op 80%/20%.
Één dag is makkelijk te overzien, makkelijk te plannen en het kan je inspireren tot nog meer dagen in de week.

Rauw & Alkalisch tot het avondeten
Deze strategie is ook makkelijk volte houden en te plannen, ook voor mensen die niet helemaal rauw willen eten, maar veel meer gezonde voedsel tot zich willen nemen overdag. Sapjes, smoothies, vers fruit en groente, noten en zaden, rauwe soepen enz.  Het avondeten zou dan ideaal uit minstens 50% rauw & alkalisch voedsel moeten bestaan.

Of er helemaal voor gaan, 100%
Dit werkt niet voor iedereen, maar voor mensen die helemaal klaar zijn voor een grote verandering!
Klaar met hoe je je voelt, of je wil snel en efficiënt met je gewichtsverlies beginnen. Je moet hier in ieder geval goed voorbereid zijn!

Bij alle manieren kun je natuurlijk ook mijn hulp en begeleiding kiezen, na de zomer is dat mogelijk!
Er komt een hele pagina met info daar over! :-)

En in de mood van de zomer, vakantie en Bootcamp is dit wat we gisteren avond hebben gegeten.
Heerlijke koolsla met karwei zaden, smaken van vroeger, zuur, zout en zoet, en bonen burgers met een groene salade.



Zoet Zure Koolsla met karwei zaad,

Ingrediënten voor 2 personen,

1 kleine spitskool,in dunne reepjes gesneden

1 kop water
1 El olijfolie
2 El appel cider azijn
2El kokosbloesem suiker of agave siroop
2 tl karwei zaad
zout naar smaak

Alle ingrediënten voor de dressing verwarmen, niet koken, zo warm dat je je vinger nog in kunt stoppen,
en over de kool gieten. De kool met de dressing "masseren", zodat de vezels van de kool afbreken en het minder rauw proeft. Even laten intrekken, in ieder geval tot het af is gekoeld.









Zoet zure koolsla met karwei zaad

Bonen portobello burgers,

Ingrediënten,

1 blik cannellini bonen
1 zoete aardappel, gekookt
1 ui 
1 portobello champignon
1 teentje knoflook
mengsel van verse italiaanse kruiden, ik had 
ze uit de diepvries
2 El quinoa vlokken
1 El gemalen lijnzaad in 2 El water, 5 min.
1 El olijfolie om de ui, knoflook en portobello 
in te fruiten

ui, knoflook en portobello in kleine stukjes fruiten
in 1 El olijfolie, tot het zacht is,
bonen, zoete aardappel prakken,
samen met de kruiden, lijnzaad mengsel, quinoa vlokken, zout en peper door elkaar mengen en
burgers van vormen,
deze in kokosnoot olie bruin bakken aan beide kanten



Lekker te bakken in de pan, heerlijk gekruid



Klaar, super lekker en natuurlijk mega gezond! Geserveerd met een grote groene salade.

Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.
Stay connected!

Kijk ook bij:






Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet



















2 opmerkingen:

  1. Hoi Tina,

    Net de burgers gemaakt maar ik had geen zoete aardappels. Ik heb er kikkererwten ingedaan maar de burgers vielen uit elkaar helaas. Ik heb het maar losgebakken net als gehakt. Heel smakelijk met een salade erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Sabina,
    ze hebben het bindende van de zoete aardappel ( aardappel ) echt nodig om bij elkaar te blijven. Zoete aardappels smaken wel lekkerder hierin dan gewone en ze zijn ook alkaline rijk.
    Ben blij dat het toch gesmaakt heeft!
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen