vrijdag 13 juli 2012

Vakantie!


Eindelijk, het is zover! 
We gaan vandaag vertrekken, heerlijk op reis!
En naast het gewone inpak werk, is het ook altijd even puzzelen wat je meeneemt en wat je onderweg eet wanneer je vooral rauw en bio/groen voedsel eet. In sommige landen is het STUKKEN makkelijker, zoals bv. in Amerika en Australië, geweldig wat je daar allemaal kunt kopen!
Hier in Nederland, en ook vooral waar we naar toe gaan is dat niet het geval, dus we nemen het één en ander mee, LOL !



Deze twee moeten al het werk doen de komende twee weken, een staafmixer in plaats van mij blender, en mijn vertrouwde koffie molentje, waar ik alles mee maal, van amandelen,  zaden, granen tot havermout.
Oh, en natuurlijk mijn juicer, die heb ik er ook ingepropt, daar kan ik echt niet zonder!

En wat gaan we hiermee maken?
In ieder geval lekkere smoothies, misschien iets minder smooth dan normaal, :-) 
sapjes met mijn juicer, 
en mijn kleine molentje moet voor de rauwe repen zorgen.


Deze heerlijke rauwe cacao/amandel/hennep/goji energie
repen liggen hier al klaar, hier kunnen we wel een paar dagen mee vooruit.
Ik heb het recept van de rauwe chocolade koekjes een 
beetje aangevuld met hennepzaden, goji bessen, zoveel mogelijk gezonde energie, voedingsstoffen en antioxidanten
voor de lange rit!

In reepjes gesneden, in van die papieren muffin vormpjes blijven ze mooi, en dan in een doosje.
Ze zijn geweldig om mee te nemen, want ze hoeven niet gekoeld te blijven, worden alleen iets zachter  wanneer ze warm worden. 

Ik neem een potje van alles mee, zakje noten, goji's, amandelpasta, alle ingrediënten om lekkere variaties hierop te creëren. 
En natuurlijk op zoek naar nieuwe, interessante dingen, dat is ook zo leuk aan het buitenland!


Door rauw en alkalisch te eten blijft je energie niveau 
HOOG, en je gezondheid optimaal.
Of het helemaal bio wordt, dat betwijfel ik, maar ik ben voorbereid met mijn potje Chlorella en Tarwegras
Dat is één van de belangrijkste dingen om op het "goede" pad te blijven, is het voorbereid zijn op
zin en honger. Dan weet je dat je géén honger hebt,
én je je lichaam optimaal voedt, ook onderweg  en op vakantie. 



Alles staat klaar om ingepakt te worden, mijn heerlijke SUPERFOODS!


Nog tijd gehad voor het bakken van een portie 4 granen crackers  om op te knabbelen onderweg, en een grote pot cruesli voor de kids!

Ben erg benieuwd naar onze voedsel avonturen de komende twee weken, valt er zeker een heleboel over te schrijven! 
We zijn niet bereikbaar voor het internet gebeuren, dus dat is heel gek, rustig, maar ik mis het natuurlijk ook. Ik hoop wel een paar berichten te plaatsen, waarschijnlijk vanuit de plaatselijke McDonalds, HA-HA-HA .......enige plek met WiFi! 
Ik ben wel op Facebook te volgen, en daar hou ik ons reis allemaal bij!

Nou, fijne vakantie allemaal, en lekker weer!!!

TINA


Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet!

Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!



Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet



Geen opmerkingen:

Een reactie posten