zondag 26 augustus 2012

Courgette Peterselie Spinazie Super Soep & Koolrabi rijst salade

Dit was echt de week van de snelle hap, en dat natuurlijk Raw & Alkaline!
Gelukkig is het ZO makkelijk om een gezonde, rauwe maaltijd te bereiden, klaar in 10 minuten en bijna geen afwas! Geweldig dat er zoiets als smoothies en koude soepen bestaan!




Ik neem bijna elke dag een smoothie, maar wanneer ik al een chia pudding met fruit heb gehad, Yammie!, en  eigenlijk geen zin meer heb in zoet, wordt het altijd een heerlijke Super Soep!
Het is een geweldige oplossing waar ik vaak gebruik van maak, vooral in tijdnood. Ik ben DOL op salades, maar je moet de tijd voor hebben om van te genieten en vooral om HEEL goed te kauwen.
Het is namelijk zo belangrijk om je voedsel goed te kauwen, om het je lichaam het makkelijk te maken bij het verwerken en opnemen van voedingsstoffen en vitamines.



En daar komt mijn heerlijke Courgette Peterselie Spinazie Super Soep, een bord vol heerlijke, alvast voor je fijngemaakte bron van optimale voedingsstoffen en kracht. Je lijf heeft geen energie nodig bij het verteren, je voelt meteen de kracht van de voedsel zonder de dip die er meestal is na een gewone maaltijd.

Voor twee grote borden heb je nodig,

een grote handvol platte peterselie

een grote handvol spinazie

een bio courgette met schil

2 stengels bio bleekselderij

3 schepjes hennep proteïne poeder

sap van een halve citroen

1en 1/4 kop water

1 El kokosnoot olie of olijfolie

zeezout en peper naar smaak en 
1 tl suiker, vind het altijd lekker om een beetje de citroen te balanceren



Alle ingrediënten in de blender, olijfolie aan het einde langzaam doorheen gieten. 
Dikte van de soep kun je zelf bepalen door de hoeveelheid water die je toevoegt.

Het smaakt heerlijk, de peterselie en citroen doen het heel goed samen! 
Peterselie, een geweldige bron van proteïne, vitamine E, A, B6, C en K, ijzer en magnesium, het reinigt je lichaam, vol chlorofyl en voedingsstoffen.

Mijn tuintje doet het prima, dankzij de laatste paar weken 
lekker weer kon ik toch elke keer wat heerlijke groente "oogsten".
Niets is toch leuker dan je eigen groente te kunnen plukken,
en voor de kinderen is het ook een super gebeurtenis, de wortels zijn al bijna op. Die komen niet eens naar de keuken, ze wassen ze in de tuin en eten ze meteen op. Geldt ook voor doperwten!





Deze prachtige zomerpostelein is de eerste micro-groente die ik heb geoogst. Vol met voedingsstoffen en pure levenskracht, gegeten wanneer ze net een paar centimeter hoog zijn. Gewoon afknippen, nieuw aarde overheen gooien, zaadjes erin en ze kunnen weer groeien. Prachtig, ben benieuwd hoe ze het straks in de winter doen?!


Ingrediënten voor deze Koolrabi Postelein Rijst zijn voor twee personen,


een grote koolrabi, in de keukenmachine fijngehakt tot het op rijstkorrels lijkt
een grote handvol zomerpostelein
2 El gehakte bosuitje

1 El citroensap
1 tl appelcider azijn
1 tl agave siroop
1 El olijfolie
zeezout en peper naar smaak





Alle ingrediënten voor de salade voorzichtig door elkaar mengen. De dressing in een flesje goed heen en weer schudden en over de salade gieten.
Prachtig wit en groen, de postelein en koolrabi maken een heerlijke combinatie. De blaadjes van de postelein zijn heel fijntjes en maken deze salade heel elegant uitzien! En het smaakt super!
Ik heb het ook als vulling in grote romaine slablad gedaan, werkt geweldig lekker.




Nu even een mededeling voor degene die zich hadden aangemeld om mij te volgen via e-mail. Ik ben nu pas achtergekomen dat mijn welkomst mail met daarin de 3 makkelijkste manieren om meer groente tot je dagelijkse dieet toe te voegen,niet verstuurd kan worden via mijn blog. Mochten jullie die graag ontvangen, wil je dan mij een berichtje sturen met je e-mail en dan komt het meteen naar je toe!

Fijne zondag allemaal!








kijk ook bij


Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! 
Stuur me een berichtje met je e-mail adres!

Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

1 opmerking:

  1. Ik maakte onlangs een smoothie in de blender van ananas, spinazie, basilicum, een glas rijstmelk en 2 selderstelen, die laatste 2 hebben het ondrinkbaar gemaakt. Er was een hele sterke nasmaak van braaksel :/
    Volgens mij treed er een vorm van oxidatie op, het was echt niet lekker. Dan nog banaan bijgevoegd, appels, water maar niets hielp. Is er een uitleg? Oxaaloxides?

    BeantwoordenVerwijderen