woensdag 1 augustus 2012

Groene Quinoa met kruidenolie


Groen!

Mijn lievelingskleur, altijd al geweest en nu helemaal, omdat ik weet dat alles wat deze prachtige kleur heeft
ZO goed voor me is!
Vol levende enzymen!
En sinds ik het weer kan vinden met quinoa :-) , heb ik deze geweldige pseudo graan ook maar voor deze nutriënten rijke salade gebruikt. Het is een salade, maar in feite ook een hele maaltijd omdat alle belangrijke voedingsstoffen vertegenwoordigd zijn. Je groene bladgroente, eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
Ik heb het geserveerd met een grote bord eikenblad sla en heerlijk bio tomaten met groene olijven.



Ik heb hier heerlijke rucola gebruikt, een perfecte bron van vitamine A, C en K, daarnaast calcium, ijzer, beta-caroteen. Rucola heeft een specifieke, een beetje scherpe, iets bittere smaak, die hier in samenwerking met de kruiden, citroensap en een beetje suiker geweldig combineert.



Er zit een heerlijke kokosnootolie met kruiden bij, deze wordt door de salade heen gemengd. Ik heb hier kokosnoot olie gebruikt, dat zou ook vervangen kunnen worden door olijfolie of hennepzaad olie. Ik ben zelf gek op kokosnoot olie.

Kokosnoot olie bestaat namelijk  voor meer dan 50% uit laurinezuur, en wordt niet in je lichaam als vet opgeslagen, maar meteen als energie gebruikt. Het geeft geen verhoging van de LDL-cholesterolgehalte.




de ingrediënten voor deze Groene Quinoa met Kruiden olie zijn,

100 gr quinoa, gekookt, eventueel in zout water
1 kop gestoomde doperwten
grote handvol quinoa, kleingesneden
handje vol pompoenpitten, fijngesneden voor het garneren

en voor de kruidenolie,

4 El. vloeibare kokosnoot olie
handvol kruiden, selderij blad, peterselie en koriander, heel fijn gesneden
1 klein sjalotje, heel fijn gesneden
zout en peper
lepeltje kokosbloesem suiker of agave siroop
1El citroensap

Salade mengen en de kruiden olie er door heen scheppen, makkelijk en heerlijk!




Het is een makkelijke, lichte maaltijd, compleet en heerlijk voor een zomeravond, naast een grote verse salade.

Eet smakelijk en toto de volgende keer!










Kijk ook bij 



Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! 
https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet






Geen opmerkingen:

Een reactie posten