zondag 27 mei 2012

Amandel sesam koekjes

Wat een prachtig weer, ik hoop dat jullie ook allemaal een heerlijk pinkster weekend hebben!
Een van de fijnste dingen aan dit prachtig weer vind ik de ochtenden, vroeg in de ochtend ruikt het zo heeeeeeerlijk! Dan is het tijd om te gaan hardlopen!
Ik moet toegeven, ik ben een echte lekker weer loopster, wanneer het zoals vandaag is geniet ik helemaal!
Wanneer het koud is, of het miezert, ga ik toch liever naar de sportschool. 
Wat toch één van de allerbeste feiten aan dit manier van eten is, is de ENERGIE die je hebt! Pure energie en kracht, te danken aan rauw, gezond voedsel!!!

                          

Maar goed, ik ben in ieder geval geinspireerd door het lopen, en wou een soort meeneem snack maken, vol met eiwitten, voedingsstoffen, goede vetten en calcium voor mijn botten.
Het zijn een soort smeuige koekjes geworden, ze smaken heerlijk naar kaneel en amandelen, je kunt ze ook rauw eten, gewoon koekjes van vormen en in de koelkast laten opstijven!
Ik heb ze gebakken, kan ik ze iets makkelijker meenemen voor onderweg. Volgende keer komt een rauwe versie van koekjes en repen!



Ingredienten voor de Amandel Sesam koekjes,

1 en 1/2 kop havermout, kan gluten vrij
1/4 kop amandel meel
1/4 kop sesamzaden, extra voor de buitenkant
1/4 kop amandel pasta
1/4 kop zonnebloem pitten
1/2 kop dadel pasta, gemaakt van een half kop dadels, geweekt in heet water, en een puree van gemaakt met een paar eetlepels water
1/2 tl kaneel




Alle ingredienten mengen, het moet een kneedbaar  deeg worden, waaruit je koekjes vormt en in sesam rolt.
Je kunt ze laten opstijven in de koelkast, of bakken op 200C voor ongeveer 18 minuten, tot ze licht goudbruin zijn.

Ze zijn vol met gezonde eiwitten, en vetten om je weer op te laden na het sporten, of wanneer je extra energie nodig hebt.
Of gewoon heerlijk met een kopje thee in de achtertuin!





Binnenkort kan ik gevolgd worden op Facebook, leuk en spannend! Wordt hier vermeld!

Nog een Fijne Pinksteren!









Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten