maandag 21 mei 2012

Rauwe koolrabi sushi

Veganistisch, alkalisch, rauw en het smaakt  heerlijk!

Sushi is toch één van die speciale dingen wat je niet elke eet, ik in ieder geval niet, en daarom was ik zo blij toen ik een recept vond van rauwe sushi zonder gekookte, witte, plakkerige  rijst!
Dit is mijn eigen interpretatie er van, ik heb het met koolrabi gemaakt, in plaats van bloemkool. Er zijn nu in het voorjaar zulke heerlijke, knapperige en zoete koolrabi's te koop, die ik nu op een andere manier wou gebruiken.


Hier in een combinatie van zoet, zout en zuur, komt het helemaal tot zijn recht.
Deze koolrabi rijst kan natuurlijk ook zo gegeten worden, met een salade, of in sla of koolbladeren gerold,
in ieder geval smaakt het heerlijk en onverwacht Japans! De textuur is erg belangrijk, je moet het vooral niet te lang in de keukenmachine laten draaien, want dan wordt het te waterig. Het moet toch de textuur van rijst korrels hebben.




 Ingredienten voor de koolrabi rijst;

2 koppen koolrabi blokjes
1 El citroen sap
1 El geraspte gember
1 teentje  knoflook
1 tl tamari saus, zonder tarwe
1/2 tl zeezout
2 tl sesamzaadjes
2 tl sesam olie
2 El agave siroop
2 El appel cider azijn



voor de sushi;

nori vellen
avocado, wortel, komkommer 
mat om sushi te rollen

dip saus;

1/4 kop tamari
1 El agave siroop
1 El citroen sap

De sushi op de gebruikelijke manier rollen op een bamboe matje,
ik heb het door de midden gesneden en niet in plakjes, omdat eerlijk gezegd mijn mes niet scherp genoeg was en ik denk dat te smalle rolletjes hier gewoon niet werken.
Ze smaken in ieder geval erg sushi-ig, vooral met de dip, super als je jezelf of iemand wil verwennen met een spectaculair en gezond hapje, 100% rauw groente, geweldig toch?!




Groetjes,










Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten